ASPECTES GENERALS DE LA PART EXPERIMENTAL


A l’hora de dur a terme la part experimental del present treball, hem considerat tres instruments de mesura per tal d’obtenir diversos resultats relacionats amb els objectius ja esmentats a l’inici del nostre projecte. Són els següents: taller sobre els videojocs; enquestes sobre les addicción tencologia, smartphones, etc. I tambe una entrevista a un profecional d’aquest àmbit.
Per tenir una millor organització d’aquest bloc experimental, a continuació es comentaran els tres grans aspectes estructurals que es permetran desenvolupar en cada estudi:
  • Descripció de l’estudi: es farà una breu introducció de cada un, així com un esment dels objectius parcials relacionats amb els indicats al principi d’aquest treball.
  • Desenvolupament del full de camp: en ell s’indicaran, a més de dades generals, tot el conjunt de variables que s’estudiaran i que permetran obtenir els corresponents resultats.
  • Finalment, la realització: també s’indicaran els materials utilitzats, així com la metodologia seguida que enllaçarà amb els resultats que s’indicaran a continuació de la metodologia.  

5.1. Variables estudiades
  • Edat: depenent de l’edat les persones són més propenses a patir una addicció. V. quantitativa. Mesura: franges d’edat.
  • Sexe: de les persones participants en els estudis de campa i sociològic. V. qualitativa. Mesura: home / dona.
  • Temps: temps emprat en jugar en el cas dels videojocs o el temps mirant la pantalla en el cas dels smartphones.
  • Habilitats: jugar a videojocs i escriure molt ràpid milloren l’habilitat amb els dits.
  • Reflexos: els videojocs milloren els nostres reflexos per la seva capacitat de fer estar concentrat, atent a tots els moviments que passen a la pantalla.
  • Entorn social i familiar: depenent de l’entorn social, les persones són més propenses a patir aquest tipus d’addicció.
5.2. Materials utilitzats
  • Estudi 1: Taller Videojocs i Smartphones
    • Mòbils: Samsung Galaxy S6 edge+ , LG L9 i LG G3 (fig.23)
    • Tauletes: iPad 2 I iPad PRO (fig.24)
    • Cronòmetre per calcular el temps d’escriptura
    • Comandaments enllaçats amb el mòbil o tablet per millorar la experiència del joc. (fig.25) i (fig.26)
    • Videojocs varis
    • Full de camp

kziXVoytWESeUD-jtrHDkDxvtTGapq4v5_gBJcLyyt6Odyl2vfakr17zFdMHdcoLDLWruS1fPFUfxHBZLvVLI-NQVEgEmvWz9V9OK3AoEO_qpOFBhxOMxXAYuXoQBecRvIIUPm_r8ZfhZ_ORZglQyMX381LunfRBCabBKbvjiy9819N9APfHlvjzbvGeLYCjQF3OF3zG-49gxxOG_oH8o5-pRYUeNw0_8FOyHZ_w_Psk7RP7jep3-FrxlsVpBadFqBXXjFkLsPDAva4C0il0DHOJiHIPtfoWwUC58DZMrGeOXwOsVFu3AfqylhZasUOfHVFD2TNqvGUUJR1u1tVx0pfm7aS7Hx5F3XqxB99Ung05A1BlBdOEmNyJxw8ZT11dgf3hO8KscIdigX9Xx1Ak9YyO7N7Edc6kpZGgKsgHe8hu_K832Bv2I3fZRrb-TSuTegLi7Ivxy3x5uudYBgQn5LeK7PEOYfmsv-tnhw2wMpOPerNlE0bFtUAYugG3XaPPBdGlZGCpVRAGjapZ2SLKx_acYtZKWcolG_oH_SwX-BTTE3FPO_DbCeyK6tAS0-GDNicZcQ=w1794-h1345-no

zqHqwfxdwbAUhW8ix8YXKkGeR0AdnBunS5dIePryG5Iy87aRNsAkNmZ7N7uNCDeRVNz-d7CqC7rD2o-n6MHbVvFYh_arC3yvYYhciR-4eyB_Lh3wNVz-QW9gyVB89fxYQqldgPpXmSUzajfdprG-0TO8OmNNtOSF3W955GgTHerXt1b-FOTtDm23wzTY83swuPTgCX481eYMAwXYBMlb5Sw5tdnLNoi4nbuzDakJQwFHUliaRwNg-uYvxQAu-rPCjNgADFvTZMzHfj_kRaTHNaJ0Kt7PzKwL7Z8kLeOdKBiZqyW0Y_aZf7E6f2ZZfOHROxJ_ZdQtuopXjz1UG1na8BLib2m08nYFAOzeH6DJGVEFFJG652zN6IBUsEukmLjmTxhsKzgvcaN8TcnA_czg-Hu96S0K_xKl2Wc2jPHkoxMr26MnWYJ4Nd_QqQxb1y4TqDNiWQorTmGN3UCdv3HBOPBXNz2V3D0yLFgymLFwVB7A70IOBz22PQD5I7uDzFgcqbaYij_s1BzZLhEjBDttaVJWjeyZjtbFunM0X9YoPoXVUEcB4kJIKFdBLTohjwYmJKEUbA=w1794-h1345-no
Fig.25.Mòbils utilitzats

Fig.24. Tauletes utilitzades

tr2.jpg

nfSCpZ5LxeqeQ5NiYL9XgJW3wSChw7bC7Vhg7gK-xh3IoATpdbv7HIlQFMWvnA-6WTssUanHkLsCzv1ieiQUfvDtzRNZlDlnuFS87JNhyP2_AX6VcQ4jpwdM9Q8dDB3y8n-GXHc6c3KVOEHX-CbvYbrImIexcY8O1BOKdDygD32ppdHLYTR7CGmvyVJDtYdalcVppT691gR81R0wK205WLNgW7BiykkDcMQBsYTya_g2lX2tCZxbQmEMDrfrq7uMA1tzH8Xja9tAuRFaFTdcqYsprUzur-Dec3QjSECXbxVVAmYo2u93_87t-YF6HpmdhkiQJ1EfN57rxe_Rypiaxpj-rnG39TSnxrs5yZUOnKywNHdKGC15sax6pB7lWocq2waMh4SMsngnh0anoNIc5kTk4x-7i35ozQjrVdvNK5ay3AKBj3ezxETraKX711FDWo75bflTnOHV2wXaTbSty4Q4ty_LC7sQqLYI7uTgOcJp9u6UfrzqyykTBjXpeZiUz87NokyAhrA4Nk1PWhBxJAPGjFHt3DMulOhQvQQQuOveuaUazrgDc3GYad-1Zbe3YcVFxQ=w1794-h1345-no
Fig.25. Comandament pel mòbil.

Fig.26. Comandament per la tauleta.

  • Estudi 2: Estudi sociològic
    • Enquesta 1: Ús dels Smartphones
    • Enquesta 2: Addiccions a les noves tecnologies
    • Enquesta 3: Videojocs
  • Estudi 3: Entrevista

    • Full de camp: Entrevista
    • Mòbil per enregistrar l’àudio

<<Enrere
Següent>>